Göteborg 16-18 augusti

Hejhej!
 
Tänkte skriva lite vad jag pysslade med i Göteborg i helgen! Åkte dit på torsdagen, första rosella. Sen tog jag långsamma tåget så jag var framme vid kl 16. Syrran skulle ha nå möte så jag fick kom efter nycklarna till hennes jobb så åkte jag till lägenheten och lämna väskan. Sen åkte jag ner på stan igen. Det var ju kulturkalaset i Göteborg, huuuur skoj som helst! Syrrans möte blev färdigt och vi mötte upp en av hennes kompisar. Sen drack vi lite vin och åt sallad.
 
Så gick vi lite på kulturkalaset och kolla, det var ju över hela Göteborg i princip. Sprang på en spelning med Syster Sol! Det var en najs överraskning..
 
 
 
 
Vi såg bara en del av hennes spelning, för sen skulle vi vidare. Vår småkusin hade hand om nå happening en bit bort så vi tänkte gå och se den föreställningen. Det var nått som kallas "street theatre" (?). De spelar helt enkelt teater på gatan, utan inträde osv... Så får man själv välja om man vill lämna pengar eller inte. Tydligen ganska vanligt i Australien där den showen vi såg kom ifrån. Kiki and Pascal heter dom, de va ganska roligt faktiskt =)
 
 
 
Sen vi gick vi vidare till en bar som heter "Bar himmel" (haha, skoj namn). Och tog varsitt glas. Så började Shirley Clamp och några till tolka Whitney Houston låtar strax nedanför. Mycket bra! Vi gick passligt så vi fick stå framför scen och höra "I will always love you". Underbart....
 
 
 
Sen var de hem och sova!
 
På fredagen va ja först på mitt "uppdrag" (anledningen till att jag egentligen åkte till Göteborg). Jag kan skriva mer om det i ett annat inlägg. Sen var jag på stan. Hittade ingenting. Ett armband och en hårsnodd. Haha. Euron har ju så löjligt dålig kurs så ville inte köpa nått... Sen handla jag mat och vin för jag skulle ordna en picknick till syster. Gav presentkort på picknick till födelsedagspresent!
 
Så när hon sluta myste vi vid ån (kanalen?) va de nu heter.
 
 
 
 
Sen gick vi till en bar och tog lite mera vin... Sen spela MASKINEN! Gissa om jag blev glad! Missa ju dom på rockoff... Fyhelvete va bra dom va... Och vilket jävla drag! Heeelt sjukt! Dom sa att de va 25.000 pers där? Jag har iiingen aning, är så dålig på att uppskatta sånt... Men jäkla va röj de var!
 
Sen gick man hem och sova med ett leende på läpparna =)
 
På lördagen åkte jag hem :(
 
 
Nu ork jag inte skriva mera, måste hinna ut och springa innan jobb!
Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0