Dagens expedition

Uppdrag: Utforska Eskilstuna

Innehåll:
  • Hitta sjukhuset
  • Hitta annan (närmre?) matbutik än ICA Maxi
  • Besöka Mälardalens högskola för att hämta ett papper som ska skrivas under och lämnas in på ett annat ställe så att vi får studerandekort.
  • Utforska shoppingen
Vi började med att gå mot sjukhuset. Jag, a.k.a "MAP-MASTER" läste kartan och tog oss tryggt till Mälarsjukhuset.
Det regnade och spelade fan, men det gick bra ändå =)



Det tog ungefär 30 minuter att gå från oss till sjukhuset. Helt ok, lätt att hitta och utan att gå igenom diverse våldtäktsskogar och dylikt. Tunneln precis vid lägenheten är kanske lite mörk men man kan ju spurta sista biten....
Här är snygga jag utanför huvudentrén!

Påvägen till sjukhuset gick vi förbi ett LIDL. Där handla vi också på vägen hem. Två punkter avklarade!
Sen gick vi in mot stan
Annina vid en bro, precis före centrum (tror jag?)

Shoppingen var underbar =) Det fanns allt man kan behöva nära, inga långa avstånd! Shoppingen måste undersökas närmare någon annan dag! Men vi fick med oss lite förnödenheter som t.ex. nagellack, ansiktstvål, örhängen och gangstermössor.
Vi tänkte att vi skulle smälta in bland gangster-turkarna som hänger vid trappuppgången = Mindre risk för överfall (?)
Vi hittade även till högskolan, men läraren var inte där.... Så jag får ta en tur till stan när jag är ledig på torsdag...
För övrigt så har ju förstås möblerat om i lägenheten! Så nu känns det mysigare och hemtrevligare
Före bilder kan ni se i föregående inlägg=)
Nej nu sova (snart iaf). Mera uppdatering imorgon då vi förövrigt har första praktikdagen!

Kommentarer
Postat av: annina

vi va definitivt snyggast på stan!

2010-10-19 @ 22:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0