SJ, kära SJ...

Hejsan!

 

Nu sitter jag på tåget. Lika spännande som vanligt de här. Först skulle tåget gå från spår 6 kl 11.07. Där stod de ett litet tåg med två vagnar och sjutusen svenskar. "really" tänkte jag, de där kommer aldrig gå. Sen bytte de till ett annat spår och alla sprang dit. Då kom samma stackars två vagnar dit istället. Dörrarna öppnades och 250 svenskar försökte tränga sig in i vagnarna. Nu hade klockan dessutom passerat avgångstid... Själv hade jag bokat sittplats i vagn 3 (som inte fanns) så stod på perrongen och stirrade på alla andra som en äkta ålänning. Sen kommer de fem vagnar till, så ja går i sätter mig i mina vagn i ler nöjt åt alla packade sillar som nu ska ta sig UR de två första vagnarna för att få sittplatser..

 

Vi blev typ 25 min försenade tror jag. Här ha jag suttit och försökt köpa internet i två timmar, slutade med att jag måste ringa support och då ordna de sig :) Sen HÖÖR OCH HÄPNA kommer SJs personal runt och BJUDER på vatten!!!! När jag blev avsläppt i Katrineholm kl halv tre på natten i -18 ( 5 h försenade) så fick man kämpa sig till ersättning och nu delar de ut gratis vatten.. Hmmmppf.....

Och ja, självklart tog jag emot fast jag har eget vatten med mig.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0